Newsec får fortsatt förtroende av AFA Fastigheter i Stockholm

Pressmeddelande   •   Mar 21, 2006 14:54 CET

Newsec Asset Management får fortsatt förtroende av AFA Fastigheter och har tecknat ett samarbetsavtal avseende ett större kommersiellt bestånd i Stockholms innerstad. Initialt motsvarar samarbetsavtalet en förvaltningsvolym om ca 125 000 kvm. AFA:s intention är att ha Newsec som långsiktig samarbetspartner.

"Vi är mycket glada över att få fortsatt förtroende av AFA Fastigheter, som är en expansiv institutionell fastighetsägare" säger Mikael Hasselberg VD för Newsec Asset Management.

För ytterligare information kontakta:
Mikael Hasselberg, CEO Newsec Asset Management
Tel: 031-721 30 16, 0708-44 30 16
mikael.hasselberg@newsec.se

Cecilia Ahlquist Communication Manager Newsec Asset Management
Tel: 031-721 30 35, 0708-24 40 35
cecilia.ahlquist@newsec.se

Newsec erbjuder tjänster till fastighetsinvesterare och fastighetsägare samt lokalanvändare. Bolaget grundades 1994, är partnerägt och har ca 500 medarbetare. Vår marknad är Norden och Baltikum. Newsec är resultatet av en unik, elvaårig tillväxthistoria, präglad av ständigt nytänkande. Mer information finns på www.newsec.se.

Newsec Asset Management är Sveriges ledande fastighetsförvaltare, med mer än 50 års erfarenhet av fastighetsförvaltning. Vi förvaltar idag kommersiella fastigheter och bostäder motsvarande en yta om ca 3,2 miljoner m2 till ett sammanlagt värde av ca 45 miljarder kronor. I Stockholm förvaltas var tionde kontorsfastighet av oss. Mer information på www.newsec.se.