Newsec får fortsatt förtroende avseende Nya Vattentornet 3

Pressmeddelande   •   Sep 15, 2014 08:00 CEST

Newsec har tecknat nytt förvaltningsavtal med Nordic Tower Properties AB, ägt av Partners Group, gällande fortsatt förvaltning av fastigheten Nya Vattentornet 3 i Lund. Avtalet inkluderar kontraktsförvaltning, ekonomisk förvaltning och teknisk förvaltning och löper under tre år.

”Vi är glada att ha erhållit fortsatt förtroende att förvalta Nya Vattentornet 3 och ser fram emot ett nära samarbete med fokus på ökat mervärde för båda parter genom aktiv förvaltning”, säger Victor Wettergren, kundansvarig, Newsec Asset Management.

Det nya avtalet avser fastigheten Nya Vattentornet 3 i Lund med en area om cirka 25 000 kvm. Partners Group förvärvade nyligen fastigheten från Niam. Newsecs avtal löper under tre år och inkluderar kontraktsförvaltning, ekonomisk förvaltning och teknisk förvaltning.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Victor Wettergren, kundansvarig, Newsec Asset Management
Telefon 0708 44 30 26, e-post victor.wettergren@newsec.se

Niklas Alm, kommunikationsdirektör, Newsec
Telefon 0708 24 40 88, e-post niklas.alm@newsec.se

Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Idag har bolaget över 600 medarbetare fördelade på ett 20-tal kontor runt om i norra Europa. Newsec genomför årligen tusentals uppdrag och förvaltar över 1 500 fastigheter. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.