Newsec får utökat förtroende av Fridhem-Johannedal Samfällighetsförening

Pressmeddelande   •   Jan 08, 2014 08:00 CET

Newsec tecknar nytt avtal med Fridhem-Johannedal Samfällighetsförening som består av yttre miljö och garage för ett fastighetsbestånd om cirka 1 100 lägenheter i Linnéstaden, Göteborg. Avtalet är ett utökat uppdrag i form av ekonomisk och teknisk förvaltning samt fastighetsskötsel och löper under tre år.

”Vi har levererat förvaltningstjänster till Fridhem-Johannedal Samfällighetsförening under många år och är stolta över detta utökade förtroende. Vi ser fram emot ett fortsätta utvecklas tillsammans och skapa ökat mervärde för båda parter genom aktiv förvaltning”, säger Per Thorén, Kundansvarig, Newsec Asset Management.

Fridhem-Johannedal Samfällighetsförening består av yttre miljö och garage som ägs av sju fastighetsägare med cirka 1100 lägenheter i Linnéstaden i Göteborg. Newsec kommer att ansvara för ekonomisk och teknisk förvaltning samt fastighetsskötsel, ett uppdrag som löper under tre år.

”Vi har varit mycket nöjda med Newsec. De är en kompetent samarbetspartner som under alla år levererat högkvalitativa förvaltningstjänster, och vi ser fram emot ett fortsatt nära samarbete”, säger Nils Malmros, ordförande för Fridhem-Johannedal Samfällighetsförening.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Per Thorén, Kundansvarig, Newsec Asset Management
Telefon 031 721 30 55, e-post per.thoren@newsec.se

Niklas Alm, kommunikationsdirektör, Newsec
Telefon 0708 24 40 88, e-post niklas.alm@newsec.se

Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Idag har bolaget över 600 medarbetare fördelade på ett 20-tal kontor runt om i norra Europa. Newsec genomför årligen tusentals uppdrag och förvaltar över 1 500 fastigheter. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.