Newsec förstärker ekonomiska förvaltningserbjudandet

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2013 08:08 CET

Newsec Asset Management förstärker ekonomiavdelningen ytterligare genom att rekrytera Jonas Hellström, Åsa Kilbaum och Åsa Vilsson som Redovisningsansvariga, samtliga kommer närmast från Deloitte.

”Året har symboliserats av tillväxt inom Newsec, både i form av nya kunder och nya medarbetare. Vi är därför väldigt glada och stolta att kunna förstärka vår ekonomiavdelning genom rekryteringen av Jonas, Åsa och Åsa. Vi har en uttalad ambition att satsa framåt och med dessa rekryteringar förstärker vi vårt erbjudande på bästa möjliga sätt”, säger Ulla Pernheden, Ekonomichef, Newsec Asset Management.

Jonas Hellström tillträder tjänsten som Redovisningsansvarig för förvaltningskunderna RREEF och Sireo. Jonas kommer närmast från en tjänst som revisor på Deloitte.

Åsa Kihlbaum kommer att arbeta som Redovisningsansvarig i Newsecs uppdrag för Catella och SEB. Åsa kommer närmast från Deloitte där hon arbetat som senior revisorsassistent.

Åsa Vilsson tillträder tjänsten som Redovisningsansvarig för Newsecs kunder Obligo och Patrizia. Åsa kommer även hon närmast från Deloitte där hon varit revisor.

Samtliga tillträder sina nya positioner under december, 2013.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ulla Pernheden, Ekonomichef, Newsec Asset Management
Telefon: 0708-44 30 67, e-post: ulla.pernheden@newsec.se

Niklas Alm, Kommunikationsdirektör, Newsec
Telefon: 0708-24 40 88, e-post: niklas.alm@newsec.se

Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Idag har bolaget över 600 medarbetare fördelade på ett 20-tal kontor runt om i norra Europa. Newsec genomför årligen tusentals uppdrag och förvaltar över 1 500 fastigheter. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.