Newsec förstärker förvaltningserbjudandet

Pressmeddelande   •   Dec 10, 2015 08:00 CET

Newsec fortsätter växa och förstärker sin förvaltningsverksamhet med två nya medarbetare. Yvonne Hendele och Olle Högdahl har rekryteras som Affärsansvarig respektive Fastighetschef Bostad.

Yvonne Hendele har en lång erfarenhet inom fastighetsbranschen och kommer närmast från Jernhusen där hon verkat som förvaltningschef. Hon sitter även som ledamot i hyresnämnden på fastighetsägarsidan sedan tidigt 90-tal.

Olle Högdahl har rekryterats som Fastighetschef och kommer närmast från egen konsultverksamhet. Innan dess verkade han som VD för Övikshem mellan 2006-2012.

”Vi är väldigt nöjda över dessa rekryteringar. Både Yvonne och Olle är mycket resultat- och utvecklingsorienterade samt har bred och gedigen erfarenhet inom fastighetbranschen, vilket gör att de kommer bli ett starkt tillskott till vår verksamhet”, säger Mattias Johansson, VD, Newsec Asset Management.

Newsec – The Full Service Property House in Northern Europe – erbjuder fastighetsägare, investerare och lokalanvändare ett helhetsutbud av tjänster. Newsec grundades 1994 och är idag ett partnerägt bolag med ca 1000 medarbetare fördelade på 32 kontor. Newsec har ca 260 miljarder kronor under förvaltning, tecknar årligen hyresavtal om ca 500 000 kvadratmeter, genomför transaktioner om mer än 30 miljarder kronor och värderar fastigheter till ett underliggande värde av ca 1000 miljarder kronor. Tack vare stora volymer, lokal närvaro samt bredd och djup inom olika verksamheter besitter Newsec unik kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.