Newsec förstärker inom förvaltningsverksamheten

Pressmeddelande   •   Okt 13, 2016 13:29 CEST

Newsec har förstärkt den svenska förvaltningsverksamheten med ett 20-tal nya medarbetare för att kunna tillgodose den ökande efterfrågan på bolagets tjänster.

Bland de nyrekryterade återfinns Hanna Pääaho ny kundansvarig ekonomichef i Newsecs uppdrag för Alecta. Hanna har tidigare arbetat som Controller på Fischer Scientific. Cecilia Löwgren som blir ny kundansvarig ekonomichef för ett antal av Newsecs internationella kunder inom kontorssegmentet. Cecilia kommer närmast från PwC där hon arbetat som auktoriserad revisor. Vidare har Albert Aguilar tillträtt som centrumchef med placering i Göteborg. Albert har flera års erfarenhet inom handel och köpcentrum såväl inhemskt som internationellt. Han har tidigare arbetet med uthyrning hos KF Fastigheter och Unibail-Rodamco.

”Vi ser med glädje att efterfrågan på våra tjänster fortsätter att öka, och har den senaste tiden anställt ett 20-tal nya medarbetare i en rad olika funktioner inom förvaltning, ekonomi samt staber. Både Cecilia, Albert och Hanna är med sina gedigna erfarenheter utmärkta tillskott till våra team”, säger Mattias Johansson, VD Newsec Asset Management Sverige.

Newsec Asset Management är Nordens ledande fastighetsförvaltningsbolag med över 500 medarbetare, varav cirka 300 är baserade i Sverige.

För ytterligare information, kontakta:
Mattias Johansson, VD, Newsec Asset Management AB Sverige
Telefon 0768-71 50 52, e-post mattias.johansson@newsec.se
Ann Sonne, Kommunikationschef, Newsec
Telefon 0730-73 28 30, e-post ann.sonne@newsec.se

Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Idag har bolaget över 700 medarbetare fördelade på ett 20-tal kontor runt om i norra Europa. Newsec genomför årligen tusentals uppdrag och förvaltar över

2 000 fastigheter. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.