Newsec förvärvar majoritet i norska TM Partners

Pressmeddelande   •   Aug 31, 2012 08:00 CEST

Newsec har förvärvat en majoritet av aktierna i det norska fastighetsförvaltningsbolaget TM Partners. Bolaget har 24 medarbetare, en omsättning kring 40 miljoner kronor och god lönsamhet. Förvärvet ska ses som ett led i Newsecs ambition att växa rejält på den norska marknaden framöver.

TM Partners grundades 2008 och förvaltar idag omkring 1,2 miljoner kvm främst i Olso-området men även i Trondheim och Bergen. Bolaget har en bred och djup kompetens inom förvaltning av kommersiella fastigheter. Bland de större kunderna finns Aberdeen och Prop Invest (DNB).

”Förvärvet ska ses som ett led i vår ambition att växa rejält på den norska marknaden. Det finns stora synergier med vår övriga nordiska förvaltningsverksamhet och norska rådgivningsverksamhet som kommer att skapa mervärde för våra kunder framöver”, säger Björn Lindeborg, Nordenansvarig för Newsecs förvaltningsverksamhet.

Newsec Asset Management förvaltar totalt över 1000 fastigheter med en yta över 10 miljoner kvm, varav 1,6 miljoner kvm i Norge.

För ytterligare information, kontakta:
Björn Lindeborg, VD Newsec Asset Management
Telefon 0705-19 30 90, e-post bjorn.lindeborg@newsec.se

Niklas Alm, Kommunikationschef Newsec
Telefon 0708-24 40 88, e-post niklas.alm@newsec.se

Newsec – The Full Service Property House in Northern Europe – erbjuder fastighetsägare, investerare och lokalanvändare ett helhetsutbud av tjänster via affärsområdena Advice, Asset Management och Transactions.  Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Koncernen har egen verksamhet i sex länder, över 500 medarbetare och omsätter cirka 600 MSEK.

Newsec genomför årligen hundratals uppdrag och förvaltar över tusen fastigheter. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.

Newsec Property Outlook har publicerats sedan 2001. Ladda ner den senaste rapporten på www.newsec.com/npo.