Newsec förvärvar Property Technic Sweden

Pressmeddelande   •   Jun 24, 2013 08:00 CEST

Newsec har tecknat avtal om att förvärva samtliga aktier i Property Technic Sweden (Proptech). Bolaget som erbjuder teknisk förvaltning av fastigheter ansvarar idag för omkring 400 000 kvm i Storstockholmsområdet. Bland kunderna finns Profi, Fabege, GE Real Estate med flera.

”Förvärvet ska ses som ett led i vår ambition att växa rejält inom teknisk drift- och fastighetsskötsel på den svenska marknaden. Ambitionen är att vara branschens mest kvalitetsmedvetna leverantör av drift- och fastighetsskötseltjänster”, säger Urban Persson, VD, Newsec Technical Services.

Proptech grundades 2006 och förvaltar idag omkring 400 000 kvm i Storstockholmsområdet. Bolaget har ett 10-tal medarbetare med bred och djup kompetens inom fastighetsservice av kommersiella fastigheter. Bland de större kunderna finns Profi, Fabege och GE Real Estate. Nuvarande VD Roine Lind kommer framöver att verka i en ny roll som driftchef inom Newsec Technical Services.

”Vi har haft förmånen av att flera aktörer har visat intresse för vårt bolag under försäljningsprocessen. För oss var dock inte priset det viktigaste, utan den trygghet som Newsecs starka varumärke och gedigna plattform ger. Vi ser fram emot fortsatt tillväxt tillsammans”, säger Roine Lind, VD och grundare, Proptech.

Newsec Technical Services, dotterbolag till Newsec Asset Management, har ambitionen att vara branschens mest kvalitetsmedvetna leverantör av teknisk drift- och fastighetsskötseltjänster.

För ytterligare information, kontakta:
Urban Persson, VD, Newsec Technical Services
Telefon: 0703-28 85 08, e-post: urban.persson@newsec.se

Niklas Alm, Kommunikationschef, Newsec
Telefon 0708-24 40 88, e-post niklas.alm@newsec.se

Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Idag har bolaget över 550 medarbetare fördelade på ett 20-tal kontor runt om i norra Europa. Newsec genomför årligen tusentals uppdrag och förvaltar över 1 000 fastigheter. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.