Newsec hyr ut 1 330 kvm till Granngården i Barkaby

Pressmeddelande   •   Jun 19, 2014 08:00 CEST

Newsec har på uppdrag av tyska IVG Institutional Funds tecknat ett sjuårigt hyresavtal med Granngården avseende 1 330 kvm i Barkaby Handelsplats. Inflyttning sker under hösten 2014.

”Det känns mycket glädjande att kunna välkomna Granngården som hyresgäst till Barkaby Handelsplats. Granngårdens koncept ligger helt i linje med vårt arbete med att bredda och stärka utbudet och kommer att bli ett bra tillskott till butiksmixen”, säger Johan Öhlund Lagerdahl, Asset Manager, IVG Insitutional Funds GmbH.

Barkaby Handelsplats är beläget i Järfälla och erbjuder butiker, restauranger och service på en yta om cirka 150 000 kvm. Newsec förvaltar, på uppdrag av IVG Institutional Funds GmbH, två fastighetsbestånd i Barkaby Handelsplats sedan 2013. Fastighetsbestånden består dels av Stockholm Quality Outlet med ett 50-tal butiker och dels ett antal volymhandelsbyggnader där man återfinner bl a Jysk, Rusta, Lindex och Andys Lekland.

Granngården är en riksomfattande butikskedja med 109 butiker runt om i Sverige som tillhandahåller ett brett sortiment för djur-, trädgård- och villaskötsel.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ulrich Ahlquist, Kundansvarig, Newsec Asset Management
Telefon: 0705-39 20 86, e-post ulrich.ahlquist@newsec.se

Niklas Alm, Kommunikationsdirektör, Newsec
Telefon: 0708-24 40 88, e-post: niklas.alm@newsec.se

Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Idag har bolaget över 600 medarbetare fördelade på ett 20-tal kontor runt om i norra Europa. Newsec genomför årligen tusentals uppdrag och förvaltar över 1 500 fastigheter. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.