Newsec hyr ut 3 600 kvm i Frösunda Cube

Pressmeddelande   •   Jan 23, 2014 08:00 CET

Newsec har för tyska Deka Immobiliens räkning tecknat ett tioårigt hyresavtal avseende cirka 3 600 kvm i Frösunda (Hilton 2), Solna. Hyresgäst är Stoneridge Electronics AB. Inflyttning sker 1 december 2014.

"Det är glädjande att kunna välkomna Stoneridge Electronics till Frösunda Cube. Marknaden är mer aktiv än tidigare och vi märker att intresset blir allt större. Vi forsätter nu arbetet med att fylla upp resterande ytor", säger Maria Krumlinde, Head of Leasing, Newsec.

Deka Immobilien äger fastigheten Hilton 2 som omfattar cirka 24 000 kvm fördelat på två byggnader. I Frösunda Cube återstår ca 1 500 kvm uthyrningsbar yta. I Frösunda Port finns ca 1 800 kvm vakant.

”Vi har varit i behov av ändamålsenliga lokaler för en projektorienterad organisation med frekventa kund- och leverantörsbesök. Lokalerna i Frösunda Cube passar oss perfekt, både i storlek och läge”, säger Cecilia Barkefors, Projektledare, Stoneridge Electronics.

Stoneridge Electronics är en del av en amerikansk koncern som formger samt tillverkar avancerade elektriska och elektroniska komponenter, moduler och system främst för kommersiella fordon.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Maria Krumlinde, Head of Leasing, Newsec
Telefon 0768 71 50 77, e-post maria.krumlinde@newsec.se

Niklas Alm, Kommunikationsdirektör Newsec
Telefon 0708-24 40 88, e-post niklas.alm@newsec.se

Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Idag har bolaget över 600 medarbetare fördelade på ett 20-tal kontor runt om i norra Europa. Newsec genomför årligen tusentals uppdrag och förvaltar över 1 500 fastigheter. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.