Newsec hyr ut 3010 kvm till logistikföretaget Geodis Wilson

Pressmeddelande   •   Sep 07, 2010 14:32 CEST

PRESSMEDDELANDE - 7 september 2010

Geodis Wilson etablerar sitt nordiska huvudkontor på Rosenlundsgatan i Göteborg. Newsec har hyrt ut lokalen, som omfattar 3010 kvm och skall iordningställas för inflyttning i juli 2011.

- ”Vi är mycket glada över att Geodis Wilson väljer att etablera sitt nya nordiska huvudkontor på Rosenlundsgatan. Detta är en i raden av framgångsrika uthyrningar som visar att området är attraktivt. Fastigheten är nu i princip fullt uthyrd” säger Matts Robertsson som är Asset Manager på Newsec Asset Management och som förvaltar fastigheten på uppdrag av fastighetsägaren NIAM.

Geodis Wilson är en del av Geodis Group som finns i 120 länder och är ett av världens största företag inom freight management. Geodis är en europeisk koncern och rankad som ett av Europas fem främsta logistikföretag. Geodis Wilson hette tidigare Wilson Logistics och grundades i Göteborg år 1843.

- ”Läget var en viktig faktor när vi valde Rosenlundsgatan. Vi har hittat en lokal som är dimensionerad för en framtida tillväxt där medarbetarna kan trivas och utvecklas”, säger Peter Vallenthin, VD på Geodis Wilson Norden.

För ytterligare information, kontakta:
Björn Lindeborg, VD på Newsec Asset Management,
Telefon 08-55 80 50 30, e-post bjorn.lindeborg@newsec.se

Cecilia Ahlquist, Informationschef, Newsec Asset Management
Telefon 0708-24 40 35, e-post cecilia.ahlquist@newsec.se

Newsec är norra Europas enda fullserviceföretag inom fastighetsbranschen, med 12 kontor i 7 länder. Newsec erbjuder tjänster till såväl fastighetsägare som företag som hyr eller äger sin fastighet. Newsec har omkring 550 medarbetare och har den senaste tiden varit rådgivare i affärer med ett sammanlagt värde av över 90 miljarder kronor. Vi värderar fastigheter värda mer än 650 miljarder kronor per år och förvaltar över 1000 fastigheter med ett totalt värde av 100 miljarder kronor. Via vårt väl underhållna internationella nätverk om 6000 konsulter, kan vi erbjuda våra tjänster på den globala marknaden. Detta gör oss till norra Europas enda fullserviceföretag inom fastighetsbranschen vilket ger oss en unik förmåga att förutsäga framtiden.