Newsec hyr ut 4 700 kvm i Göteborg

Pressmeddelande   •   Sep 03, 2014 07:00 CEST

Newsec har på uppdrag av fastighetsägaren BNP Paribas REIM GmbH tecknat ett femårigt hyresavtal avseende 4 700 kvm i fastigheten Front Lindholmen i Göteborg. Den nya hyresgästen är Alten Sverige AB som flyttar in i oktober, 2015.

”Det är glädjande att kunna välkomna Alten till Front Lindholmen. Intresset för Front Lindholmen har varit stort och förutom avtalet med Alten, har vi även tecknat hyresavtal med mjukvaruföretaget Atronic Försäljning AB som utvecklar betalsystem, samt med restaurangkonceptet Lindholmen Matsalar som hyr 400 respektive 450 kvm”, säger Ulf Birk, Uthyrningsansvarig Göteborg, Newsec.

Front Lindholmen är beläget på Theres Svenssons Gata 15 i Göteborg, intill vattnet. Fastigheten, har en total yta om drygt 10 000 kvm, varav kvar är 3 500 kvm vakanta kontorslokaler.

”Vi har länge varit i behov av mer moderna och yteffektiva lokaler. Front Lindholmen ligger i ett attraktivt område och passar oss perfekt i vår strategi att inom de närmaste åren ha 50 procent av vår verksamhet i form av inhouse-projekt”, Fredrik Nyberg, VD, Alten Sverige AB.

Alten är ett av Sveriges ledande teknik- och IT-konsultbolag som utvecklar och levererar kompetens till världsledande företag genom hela produktutvecklingskedjan. Förutom huvudkontoret i Göteborg finns Alten representerade i Stockholm, Lund, Linköping, Västerås, Jönköping och Umeå. Företaget är en del Alten Group som har 16 000 medarbetare och verksamhet i 16 länder.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ulf Birk, Uthyrningsansvarig Göteborg, Newsec Asset Management
Telefon: 0708-59 60 51, e-post: ulf.birk@newsec.se

Niklas Alm, Kommunikationsdirektör, Newsec
Telefon: 0708-24 40 88, e-post: niklas.alm@newsec.se

Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Idag har bolaget över 600 medarbetare fördelade på ett 20-tal kontor runt om i norra Europa. Newsec genomför årligen tusentals uppdrag och förvaltar över 1 500 fastigheter. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.