Newsec hyr ut 6 000 kvm i Folksam-uppdraget

Pressmeddelande   •   Maj 19, 2016 08:00 CEST

Newsec har, på uppdrag av Folksam, tecknat ytterligare hyresavtal motsvarande cirka 6 000 kvm kontorsyta i Stockholm och Malmö.

Bland de nya hyresgästerna finns FOREX Bank, som tecknat ett femårigt avtal om drygt 2 200 kvm. Utöver detta har hyresavtal även tecknats med Schibsted och EG Sverige.

”Vi är mycket nöjda över förtroendet att kunna erbjuda FOREX Bank utökade lokaler i Gamla Stan och Schibsted i Kungsbrohuset samt att Stockholm Stad etablerar sitt kontor för Projekt Slussen i Katarinahuset. Vi gläds även åt att EG Sverige flyttar in i nyrenoverade lokaler på Sankt Göransgatan 57. Vi ser framemot ett givande samarbete med de nya hyresgästerna”, säger Carl-Magnus Carlsson, Fastighetschef i Stockholm City, Newsec Asset Management AB.

Lokalerna ingår i Folksams fastighetsportfölj om totalt 120 fastigheter och cirka 600 000 kvm.

Newsec har dessutom tecknat ett avtal fram till 2019 för att bedriva egen verksamhet i Malmö och flyttade under våren 2016 in i nya lokaler om cirka 300 kvm i Folksams fastighet på Davidshallsgatan 16 vid Triangeln i centrala Malmö.

”Vi är glada att uthyrningsåret börjat starkt och att samarbetet med Newsec utvecklas positivt. För oss är relationen med Newsec viktig för att vi på bästa sätt ska kunna engagera oss i Folksams hyresgäster”, säger Stefan Vinglid, Asset Manager, Folksam Fastigheter.

Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Idag har bolaget närmre 1000 medarbetare fördelade på 32 kontor runt om i norra Europa. Newsec genomför årligen tusentals uppdrag och förvaltar över

2 000 fastigheter. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.