Newsec hyr ut 8350 kvm logistikyta i Arendal till Agility AB

Pressmeddelande   •   Sep 16, 2010 13:32 CEST

Newsec Asset Management har hyrt ut 8350 kvm logistikyta i Arendal, Göteborg. Ny hyresgäst är Agility AB, ett ledande globalt logistikföretag. Inflyttning sker successivt under hösten 2010.

"Vi är mycket glada över den här uthyrningen som innebär att vi kan välkomna ett starkt varumärke som Agility till fastigheten och området" säger Gustav Dahlfors som är Fastighetschef på Newsec Asset Management och som förvaltar fastigheten på uppdrag av fastighetsägaren, den tyska fastighetsfonden RREEF Spezial Invest GmbH.

”Det är helt i linje med Agilitys strategi i Norden att centralisera logistikverksamheten för Göteborg. Vi ser detta som ett viktigt steg för logistikverksamheten att bidra på ett positivt sätt till den starka tillväxt som Agility har i Norden.” säger Johan Lindahl, Produktchef Logistik på Agility AB. Agility är ett av de ledande globala logistikföretagen med över 550 kontor i 120 länder och är en av de just nu snabbast växande koncernerna inom transport- och logistik.

För ytterligare information, kontakta:
Björn Lindeborg, VD på Newsec Asset Management,
Telefon 08-55 80 50 30, e-post bjorn.lindeborg@newsec.se

Cecilia Ahlquist, Informationschef, Newsec Asset Management
Telefon 0708-24 40 35, e-post cecilia.ahlquist@newsec.se

Newsec är norra Europas enda fullserviceföretag inom fastighetsbranschen, med 12 kontor i 7 länder. Newsec erbjuder tjänster till såväl fastighetsägare som företag som hyr eller äger sin fastighet. Newsec har omkring 550 medarbetare och har den senaste tiden varit rådgivare i affärer med ett sammanlagt värde av över 90 miljarder kronor. Vi värderar fastigheter värda mer än 650 miljarder kronor per år och förvaltar över 1000 fastigheter med ett totalt värde av 100 miljarder kronor. Via vårt väl underhållna internationella nätverk om 6000 konsulter, kan vi erbjuda våra tjänster på den globala marknaden. Detta gör oss till norra Europas enda fullserviceföretag inom fastighetsbranschen vilket ger oss en unik förmåga att förutsäga framtiden.