Newsec i samarbete med Just Arrived

Pressmeddelande   •   Jul 14, 2017 07:00 CEST

Newsec har ingått ett samarbete med Just Arrived, en organisation som sammanför nyanlända med svenska företag. Under en initial tvåmånadersperiod kommer Just Arrived att hjälpa Newsec med ytterligare personal inom verksamheten för teknisk service och drift.

”Just Arriveds upplägg passar oss perfekt och innebär att vi får välbehövda extra resurser för att kunna säkerställa en hög servicenivå också under sommarmånaderna. Det är framförallt ett bra sätt för oss att värna våra kundrelationer men sedan är det förstås extra roligt att samtidigt kunna hjälpa en nyanländ in på arbetsmarknaden”, säger Jesper Kronstrand, chef Newsecs verksamhet inom teknisk service och drift.

Newsec räknar med att i ett första pilotprojekt sysselsätta en nyanländ som kommer att få stöd från en driftledare i en form av lärlingstjänst. Framöver är planen att utveckla samarbetet med fler projekt.

Just Arriveds arbete bygger till stor del på ideella insatser från en grupp med ca 150 volontärer som sedan 2015 engagerar sig för att möjliggöra verksamheten.

Newsec – The Full Service Property House in Northern Europe – erbjuder fastighetsägare, investerare och lokalanvändare ett helhetsutbud av tjänster. Newsec grundades 1994 och är idag ett partnerägt bolag med ca 1000 medarbetare fördelade på 32 kontor. Newsec har ca 260 miljarder kronor under förvaltning, tecknar årligen hyresavtal om ca 500 000 kvadratmeter, genomför transaktioner om mer än 30 miljarder kronor och värderar fastigheter till ett underliggande värde av ca 1000 miljarder kronor. Tack vare stora volymer, lokal närvaro samt bredd och djup inom olika verksamheter besitter Newsec unik kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.