Newsec Property Asset Management växer - flera nyrekryteringar

Pressmeddelande   •   Sep 17, 2019 07:00 CEST

Överst fr v: Daniel Svee, Ann-Sofie Svennberg, Maj Westas, Tomas Sundkvist, Anna Nilsson, Nizar Mabrouk.

Newsecs svenska förvaltningsverksamhet växer och har värvat sex stycken personer till det nya uppdraget åt Aberdeen Standard Investments. Uppdraget omfattar ekonomisk, kommersiell och teknisk förvaltning.

Daniel Svee är ny uppdragsansvarig. Daniel kommer närmast från Axel Johnson-koncernen där han innehaft ett flertal ledande roller och dessförinnan Unibail-Rodamco. Ann-Sofie Svennberg är ny centrumchef för Sturegallerian. Ann-Sofie återvänder till Newsec efter en period på Klövern. Maj Westas och Tomas Sundkvist kommer båda från PEAB Projektutveckling och är nya som kommersiell respektive teknisk förvaltare i Stockholm. Anna Nilsson börjar som redovisningsansvarig och kommer närmst från Karlastaden Utveckling AB. Nizar Mabrouk ansluter till uppdraget som junior förvaltare och kommer närmast från exploateringskontoret inom Stockholms stad.

”Vi är stolta över att ha erhållit detta förtroende från Aberdeen Standard Investments och rekryteringen av nya medarbetare till uppdraget har gått mycket bra. Vi är glada över att kunna välkomna detta kompetenta team till Newsec”, säger Anders Albrektsson, förvaltningschef, Newsec Property Asset Management.

Innan sommaren tecknade Aberdeen Standard Investments ett totalförvaltningsavtal med Newsec Property Asset Management avseende sitt svenska fastighetsbestånd. Aberdeen Standard Investments portfölj omfattar drygt 300 000 kvadratmeter och består av fastigheter inom segmenten handel, kontor, logistik och bostad i Stockholm, Göteborg och Malmö samt Uppsala, Linköping och Örebro.

Newsec – The Full Service Property House in Northern Europe – erbjuder fastighetsägare, investerare och lokalanvändare ett helhetsutbud av tjänster inom rådgivning och förvaltning. Newsec grundades 1994 och är idag ett partnerägt bolag med ca 1800 medarbetare fördelade på samtliga sju marknader i Norden och Baltikum. Sedan 2018 har Newsec ett kontor i London för att knyta närmare band till internationella investerare med intressen i Norden och Baltikum. Newsec har ca 530 miljarder kronor under förvaltning, tecknar årligen hyresavtal om ca 1 miljon kvadratmeter, genomför transaktioner om ca 33 miljarder kronor och värderar fastigheter till ett underliggande värde av ca 1650 miljarder kronor. Tack vare stora volymer, lokal närvaro samt bredd och djup inom olika verksamheter besitter Newsec unik kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.

Marknadsrapporten Newsec Property Outlook har publicerats sedan 2001. Ladda ner den senaste rapporten på newsec.se/npo