Newsec rådgivare när Balder säljer

Pressmeddelande   •   Jul 01, 2013 12:32 CEST

Newsec har varit rådgivare till Balder vid försäljningarna av ett flerbostadshus i Trollhättan samt en centrumfastighet i Furulund, Partille.

”Intresset i samband med försäljningarna har varit stort med ett flertal budgivare. Det är en trend vi sett i flera av våra försäljningsprocesser i Göteborg med omnejd den senaste tiden inte minst vad avser bostadssegmentet”, säger Newsecs projektledare Joel Sandwall.

Newsec har agerat rådgivare vid försäljningen av ett flerbostadshus i Trollhättan med en yta om cirka 2 400 kvm fördelat på 32 lägenheter. Köpare är Christer Thörnqvist Fastighetsförvaltning AB.

Vidare har Newsec varit rådgivare vid försäljningen av en centrumfastighet i Furulund, Partille. Fastigheten har en uthyrningsbar yta om drygt 1 600 kvm och inrymmer bland annat en matbutik samt restaurang. Köpare är Relaton AB.

För ytterligare information, kontakta:

Joel Sandwall, projektledare Newsec

Telefon 0708-39 41 09, e-post joel.sandwall@newsec.se

Niklas Alm, Kommunikationsdirektör

Telefon 0708-24 40 88, e-post niklas.alm@newsec.se

Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Idag har bolaget över 550 medarbetare fördelade på ett 20-tal kontor runt om i norra Europa. Newsec genomför årligen tusentals uppdrag och förvaltar över 1 000 fastigheter. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.