Newsec rådgivare när Estancia säljer i Stockholm city

Pressmeddelande   •   Jul 02, 2013 08:00 CEST

Newsec har varit rådgivare när Estancia Fastigheter i en bolagsaffär avyttrar en välbelägen bostadsfastighet i Vasastan, Stockholm. Fastigheten, som har ett tjugotal lägenheter samt inslag av kommersiella lokaler, förvärvas av Serafim Fastighetsinvest som är en ny aktör på fastighetsmarknaden.

”Vi har på kort tid förvärvat ett betydande fastighetsbestånd där det ingått ett par fastigheter som för oss har en av avvikande karaktär. Därför är det tillfredställande att fullfölja den här affären som renodlar vår portfölj ytterligare och tillåter fokusering på våra större pågående projekt”, säger Jan-Åke Glommen på Estancia Fastigheter.

Köpare är ett nytt fastighetsbolag – Serafim Fastighetsinvest – med inriktning på utvecklingsfastigheter i Storstockholm som ägs av Johan Tilander.

”Fastigheten med dess läge och potential är ett idealiskt projekt för oss att arbeta med och förädla. Vi ser aktivt på förvärvsmöjligheter i och omkring Stockholm”, säger Johan Tilander på Serafim Fastighetsinvest som är ett dotterbolag till Serafim Invest.

Newsec har varit rådgivare till Estancia Fastigheter.

”Newsec har de senaste åren befäst en ledande ställning inom tillgångslaget bostäder samt utvecklingsfastigheter, och har ett unikt investerarnätverk av kapitalstarka köpare”, säger Dan Sandstedt projektledare på Newsec.

För ytterligare information, kontakta:
Dan Sandstedt, projektledare Newsec

Telefon 0708-24 40 94, e-post dan.sandstedt@newsec.se

Niklas Alm, Kommunikationsdirektör

Telefon 0708-24 40 88, e-post niklas.alm@newsec.se

Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Idag har bolaget över 550 medarbetare fördelade på ett 20-tal kontor runt om i norra Europa. Newsec genomför årligen tusentals uppdrag och förvaltar över 1 000 fastigheter. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.