Newsec rådgivare när NREF säljer i Mölndal och Partille

Pressmeddelande   •   Dec 05, 2013 13:13 CET

NREF Sverige AB avyttrar genom bolagsförsäljning sina två kvarvarande fastigheter i Sverige, belägna i Partille och Mölndal.

Köpare är Klövern som tillträder de två kontorsfastigheterna den 5 december. Fastigheterna har en uthyrningsbar area om drygt 9 500 kvm och säljs med ett underliggande fastighetsvärde om 79 mkr. Newsec har varit rådgivare till säljaren i transaktionen.

För ytterligare information, kontakta:
Joel Sandwall, projektledare Newsec Investment

Telefon 0708-39 41 09, e-post joel.sandwall@newsec.se

Niklas Alm, Kommunikationsdirektör

Telefon 0708-24 40 88, e-post niklas.alm@newsec.se

Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Idag har bolaget över 600 medarbetare fördelade på ett 20-tal kontor runt om i norra Europa. Newsec genomför årligen tusentals uppdrag och förvaltar över 1 500 fastigheter. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.