Newsec rådgivare vid bostadstransaktion i Uddevalla

Pressmeddelande   •   Okt 03, 2012 07:30 CEST

Newsec har varit rådgivare åt Lindsta Förvaltnings AB som via överlåtelse av bolag sålt Uddevalla Koster 4. Fastigheten har en uthyrningsbar area om cirka 14 600 kvm fördelat på 282 lägenheter.

”Det finns en stor generell efterfrågan på att förvärva bostads-fastigheter och vi upplever att intresset samt betalningsviljan från investerarna är väldigt god i de försäljningar vi arbetar med”, säger Joel Sandwall vid Newsec Investments Göteborgskontor.

Köpare är Förvaltnings AB Västerstaden. Västerstaden förvaltar i koncernen efter förvärvet cirka 3 400 lägenheter och 350 kommersiella lokaler. Köparen tillträder fastigheten med omedelbar verkan.

För ytterligare information, kontakta:
Joel Sandwall, Newsec Investment

Telefon 0708-39 41 09, e-post joel.sandwall@newsec.se

Niklas Alm, Kommunikationschef

Telefon 0708-24 40 88, e-post niklas.alm@newsec.se

Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Idag har bolaget över 550 medarbetare fördelade på ett 20-tal kontor runt om i norra Europa. Newsec genomför årligen tusentals uppdrag och förvaltar över 1 000 fastigheter. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.