Newsec rådgivare vid försäljnigen av Fossens camping

Pressmeddelande   •   Apr 30, 2014 13:50 CEST

Fossens camping i Bokenäs, Uddevalla är nu såld. Köpare är Forsbacken Group AB som tillträder i slutet av april. Säljaren, Stiftelsen Fossen, har anlitat Newsec Investment som rådgivare i samband med försäljningen.

”Vi ser fram emot att ta över och driva denna fantastiska camping. Detta är en långsiktig investering som vi är mycket stolta och glada över att ha kommit i mål med. Det ska bli en spännande sommar och vi välkomnar alla gamla och nya campinggäster till oss”, säger Stig Jönsson, VD Forsbacken Group AB.

Campingplatsen är vackert belägen med direkt närhet till Gullmarsfjorden och har 216 uppställningsplatser för husvagn, 10 stugor för uthyrning och 65 småbåtsplatser. Totalt markareal är cirka 550 000 kvm.

”Vi tror att Forsbacken Group kommer att driva campingen och ta tillvara på dess potential på bästa möjliga sätt. Forsbacken Group är ett företag med driv och kunskap och vi är därför glada att nu överlämna denna fantastiska anläggning till dem”, tillägger företrädare för Stiftelsen Fossen.

Parterna har överenskommit om att avvakta med att offentliggöra köpeskillingen.

”Intresset för försäljningen har varit stort och det har varit en mycket givande process att arbeta med. Det unika läget vid Gullmarsfjordens strand i kombination med närheten till såväl Uddevalla som Lysekil bedömer vi som en bidragande faktor”, säger Anders Åberg, VD Newsec Investment.

Foto: Se360

För ytterligare information, kontakta:
Anders Åberg, projektledare Newsec
Telefon 0705- 29 06 13, e-post: anders.aberg@newsec.se

Niklas Alm, Kommunikationsdirektör
Telefon 0708-24 40 88, e-post: niklas.alm@newsec.se

Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Idag har bolaget över 600 medarbetare fördelade på ett 20-tal kontor runt om i norra Europa. Newsec genomför årligen tusentals uppdrag och förvaltar över 1 500 fastigheter. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.