Newsec rådgivare vid försäljning av Näsbypark Centrum

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2015 08:00 CET

NREP har förvärvat Näsbypark Centrum beläget i Täby, norr om Stockholm. Newsec har varit rådgivare till säljaren Altira.

Den aktuella fastigheten – Täby Jagaren 7 – omfattar drygt 15 500 kvm och består av såväl samhälls- som centrumverksamhet. Fastigheten ligger i direkt anslutning till Roslagsbanan och innehar cirka 30 hyresgäster med tyngdpunkt på vård, utbildning och handel.

”Försäljningen av Näsbypark Centrum har verkligen motsvarat våra förväntningar med ett väldigt starkt intresse under hela förloppet och en snabb samt effektiv process. Vi ser ett fortsatt väldigt starkt intresse för handelsfastigheter i Stockholmsområdet”, säger Dan Sandstedt, Head of Property Transactions, Newsec.

NREP tillträder fastigheten 1 februari 2016.

Newsec – The Full Service Property House in Northern Europe – erbjuder fastighetsägare, investerare och lokalanvändare ett helhetsutbud av tjänster. Newsec grundades 1994 och är idag ett partnerägt bolag med ca 1000 medarbetare fördelade på 32 kontor. Newsec har ca 260 miljarder kronor under förvaltning, tecknar årligen hyresavtal om ca 500 000 kvadratmeter, genomför transaktioner om mer än 30 miljarder kronor och värderar fastigheter till ett underliggande värde av ca 1000 miljarder kronor. Tack vare stora volymer, lokal närvaro samt bredd och djup inom olika verksamheter besitter Newsec unik kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.