Newsec rådgivare vid försäljningar i Helsingborg

Pressmeddelande   •   Jun 26, 2013 08:00 CEST

Newsec har varit rådgivare till Fastighets AB Slottskärnan vid försäljningen av fastigheterna Helsingborg Sippan 24 & 26 i området Planteringen i södra Helsingborg. Köpare är Radioplans Fastighets AB, och det underliggande fastighetsvärdet uppgår till 101 miljoner kronor. Fastigheterna består till största del av hyreslägenheter.

Newsec har agerat rådgivare till Fastighets AB Slottskärnan vid försäljningen av fastigheterna Helsingborg Sippan 24 & 26. Totalt omfattar de båda fastigheterna 150 lägenheter och 11 lokaler. Den uthyrningsbara arean uppgår till 10 393 kvm. Försäljningen sker genom bolagsöverlåtelse.

”Intresset i samband med försäljningen har varit stort med ett flertal budgivare. Det är en trend vi sett i flera av våra försäljningar av bostadsfastigheter den senaste tiden”, säger Newsecs Anders Åberg.

Köpare är Radioplans Fastighets AB som tillträder fastigheterna med omedelbar verkan. Det underliggande fastighetsvärdet uppgår till 101 miljoner kronor.

För ytterligare information, kontakta:
Anders Åberg, Managing Director Newsec Investment

Telefon 0705-29 06 13, e-post anders.aberg@newsec.se

Niklas Alm, Kommunikationsdirektör

Telefon 0708-24 40 88, e-post niklas.alm@newsec.se

Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Idag har bolaget över 550 medarbetare fördelade på ett 20-tal kontor runt om i norra Europa. Newsec genomför årligen tusentals uppdrag och förvaltar över 1 000 fastigheter. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.