Newsec rådgivare vid försäljningen av Humlegården 50

Pressmeddelande   •   Feb 28, 2011 13:40 CET

Fastigheten, som är belägen ett stenkast från Humlegården på Östermalm i Stockholm, är byggd under sent 1800-tal och har fram tills idag verkat som kloster och vårdboende.

”Vi är mycket stolta över det förtroende som samfundet givit oss som rådgivare och att vi kunnat bidra till en mycket bra affär. Vi ser ett fortsatt ökat intresse för konverteringsfastigheter i innerstaden, såväl för egen verksamhet som för konvertering till bostäder”, säger Anna Kullendorff, projektledare på Newsec.

Köparen är Estancia Fastigheter som bildades 1984 och fokuserar på att äga, förädla och förvalta fastigheter.

Newsec och Baker McKenzie har varit Samfundets rådgivare i transaktionen.

För ytterligare information kontakta:

Anna Kullendorff, projektledare Newsec Transactions, tel: 0708-24 44 96

Newsec är norra Europas enda fullserviceföretag inom fastighetsbranschen, med 12 kontor i 7 länder. Newsec erbjuder tjänster till såväl fastighetsägare som företag som hyr eller äger sin fastighet. Newsec har omkring 550 anställda och har den senaste tiden varit rådgivare i affärer med ett sammanlagt värde av över 90 miljarder kronor. Vi värderar fastigheter värda mer än 650 miljarder kronor per år och förvaltar över 1 000 fastigheter med ett totalt värde av 100 miljarder kronor. Via vårt väl underhållna internationella nätverk om 6 000 konsulter, kan vi erbjuda våra tjänster på den globala marknaden. Detta gör oss till norra Europas enda fullserviceföretag inom fastighetsbranschen vilket ger oss en unik förmåga att förutsäga framtiden.