Newsec rekryterar auktoriserad värderare

Pressmeddelande   •   Jun 03, 2019 07:00 CEST

Efter en stark inledning på året med flera nya och långa värderingsuppdrag förstärker Newsec inom den svenska rådgivningsverksamheten och anställer Rasmus Davidsson.

”Vi är stolta över att ha hittat en modell där vi skapar tydligt mervärde för våra kunder genom uppdragsanpassade lösningar. Nu stärker vi dessutom vårt erbjudande med ytterligare en kompetent och engagerad medarbetare”, säger Ulrika Lindmark, ansvarig värdering och strategisk analys, Newsecs svenska rådgivningsverksamhet.

Rasmus är auktoriserad värderare och kommer närmast från en roll som värderingschef Stockholm hos Croisette.

"Det känns väldigt roligt och spännande att ansluta till marknadens ledande värderings- och analysavdelning och jag ser mycket fram emot att bidra till en fortsatt positiv utveckling hos Newsec”, säger Rasmus Davidsson.

Newsec – The Full Service Property House in Northern Europe – erbjuder fastighetsägare, investerare och lokalanvändare ett helhetsutbud av tjänster inom rådgivning och förvaltning. Newsec grundades 1994 och är idag ett partnerägt bolag med ca 1800 medarbetare fördelade på samtliga sju marknader i Norden och Baltikum. Sedan 2018 har Newsec ett kontor i London för att knyta närmare band till internationella investerare med intressen i Norden och Baltikum. Newsec har ca 450 miljarder kronor under förvaltning, tecknar årligen hyresavtal om ca 1 miljon kvadratmeter, genomför transaktioner om ca 33 miljarder kronor och värderar fastigheter till ett underliggande värde av ca 1650 miljarder kronor. Tack vare stora volymer, lokal närvaro samt bredd och djup inom olika verksamheter besitter Newsec unik kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.

Marknadsrapporten Newsec Property Outlook har publicerats sedan 2001. Ladda ner den senaste rapporten på newsec.se/npo