Newsec rekryterar Nina Ekman

Pressmeddelande   •   Aug 23, 2017 07:00 CEST

Nina Ekman börjar som senior kommunikationskonsult inom Newsecs svenska rådgivningsverksamhet. Nina kommer att arbeta mot externa kunder och utveckla strategisk kommunikationsrådgivning till främst fastighetsrelaterade bolag på den svenska marknaden.

Nina Ekman har mer än 15 års erfarenhet av fastighetsbranschen med marknad- och kommunikationsfrågor på både DTZ, Colliers International och Concent.

"Vi är glada att Nina börjar på Newsec. Med hennes långa erfarenhet av fastighetskommunikation stärker vi vårt kommunikationserbjudande till fastighetsrelaterade bolag", säger Sverker Eriksson, ansvarig Newsecs erbjudande inom kommunikationsrådgivning.

"Det finns ett stort behov av kommunikationstjänster inom fastighetsbranschen och jag ser fram emot att arbeta i en koncern med ett brett och djupt erbjudande, där jag kan bidra med min erfarenhet och mina kommunikationskunskaper", säger Nina Ekman.

Newsec – The Full Service Property House in Northern Europe – erbjuder fastighetsägare, investerare och lokalanvändare ett helhetsutbud av tjänster. Newsec grundades 1994 och är idag ett partnerägt bolag med ca 1000 medarbetare fördelade på 7 marknader och 32 kontor. Newsec har ca 260 miljarder kronor under förvaltning, tecknar årligen hyresavtal om ca 500 000 kvadratmeter, genomför transaktioner om mer än 30 miljarder kronor och värderar fastigheter till ett underliggande värde av ca 1000 miljarder kronor. Tack vare stora volymer, lokal närvaro samt bredd och djup inom olika verksamheter besitter Newsec unik kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.