NewSec satsar på Region Göteborg

Pressmeddelande   •   Jun 27, 2003 14:56 CEST

För att möta marknadens ökade krav på lokal representation tillsätter NewSec en regional organisation för fastighetsrådgivningstjänster i Göteborg från den 1 juli 2003. Liknade organisation finns redan på NewSecs kontor i Malmö och Helsingfors. Genom en regional organisation kan NewSec arbeta ännu mer kund- och projektorienterat. Den nya regionen kommer att ledas av Robert Treutiger, tidigare VD för NewSecs dotterbolag Datscha.

Ny VD i Datscha
I samband med att Robert Treutiger blir chef för NewSec Region Göteborg tillträder Henrik Granström som ny VD i Datscha. Henrik Granström är sedan tidigare anställd inom NewSec-koncernen och hans huvuduppgift blir nu att leda arbetet med den fortsatta expansionen av Datscha. Under första halvåret har Datscha fått cirka 35 nya kundföretag och expansionen fortsätter i stark takt med nya releaser under hösten. Robert Treutiger ingår även fortsättningsvis i Datschas styrelse.

För ytterligare information kontakta:
Robert Treutiger, Chef NewSec Region Göteborg
Telefon: 0708- 44 30 66
robert.treutiger@newsec.se

Henrik Granström, VD Datscha
Telefon: 0703- 69 59 64
henrik.granstrom@datscha.com

Jenny Fridh, Kommunikationsansvarig
Telefon: 08- 454 40 33
Mobil: 0708- 44 30 33
jenny.fridh@newsec.se

NewSec är Nordens och Östersjöregionens ledande fastighetsrådgivare med kompetens inom fastighetsrådgivning, förvaltning, Investment Management och information på Internet via Datscha.com. Med 300 medarbetare i sju länder tillhandahåller vi branschens främsta kompetens och erbjuder det bredaste och djupaste tjänsteutbudet på fastighetsmarknaden. Besök www.newsec.se och www.datscha.com för mer information.