Newsec stärker närvaron i Danmark

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2016 08:00 CET

Newsec stärker sitt erbjudande ytterligare i Danmark genom att etablera ett samarbete med Egeskov & Lindquist, som kommer att drivas under varumärket Newsec. Verksamheten, som blir en ledande aktör på den danska fastighetsmarknaden, kommer framför allt fokusera på rådgivning inom transaktioner, värdering & analys samt uthyrnings-tjänster. Tillsammans med Newsecs befintliga erbjudande samt tillgång till en internationell kundbas skapas förutsättningar för att ytterligare stärka Newsecs position på den nordiska fastighetsmarknaden.

”Vi är mycket nöjda över att kunna stärka vår närvaro i Danmark, och ser detta som ett naturligt första steg mot en större etablering i landet. Vi har sett att en rad större nordiska fastighetsbolag, tillika befintliga kunder, intensifierat sina investeringar i danska fastigheter. Då en betydande del av alla affärer sker med lokala eller regionala rådgivare är det viktigt med inhemsk förankring”, säger Henrik Granström, VD Newsec AB.

Egeskov & Lindquist etablerades i Danmark 1991 och är en av Danmarks äldsta och största fastighetsrådgivare med huvudfokus på transaktioner, värdering & analys samt hyresgästrådgivning. Bolaget har kontor i Köpenhamn och Århus och utsågs 2015 av Euromoney till ”Best Adviser & Consultant Overall – Denmark”. Newsec grundades 1994 och är idag den ledande fastighetsrådgivaren i Norden, med ett helhetsutbud av tjänster till fastighetsmarknaden. Bolaget har över 700 medarbetare fördelade på ett 20-tal kontor runtom i norra Europa.

Newsec – The Full Service Property House in Northern Europe – erbjuder fastighetsägare, investerare och lokalanvändare ett helhetsutbud av tjänster. Newsec grundades 1994 och är idag ett partnerägt bolag med ca 1000 medarbetare fördelade på 32 kontor. Newsec har ca 260 miljarder kronor under förvaltning, tecknar årligen hyresavtal om ca 500 000 kvadratmeter, genomför transaktioner om mer än 30 miljarder kronor och värderar fastigheter till ett underliggande värde av ca 1000 miljarder kronor. Tack vare stora volymer, lokal närvaro samt bredd och djup inom olika verksamheter besitter Newsec unik kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.