Newsec stödjer The Beach expansion

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2015 08:00 CET

Newsec och beachvolleybolls-verksamheten The Beach har inlett ett samarbete. Inom ramen av samarbetet kommer Newsec stödja The Beach med fortsatta expansionsmöjligheter genom etablering av ytterligare inomhusanläggningar för beachvolley.

”Newsec är en naturlig samarbetspartner som har god kännedom om marknaden för såväl hyreslokaler, som potentiella markförvärv. Vi har stora förhoppningar om att det här samarbetet ska leda till att vi kan etablera ytterligare en anläggning för beachvolley inom kort”, säger David Cabrera, VD The beach.

”Vi är stolta över att The Beach har gett oss ett förtroende att ta fram alternativ för deras fortsatta etableringsexpansion. The Beach är en väldigt spännande aktör på marknaden med ambitiösa framtidsplaner och vi ser fram emot ett nära samarbete”, säger Markus Fagerlund, Head of Newsec Corporate Solutions.

Beachallen Tropical AB startade 2006 en inomhusanläggning för beachvolley i Södertälje, under varumärket The Beach, med ambition att fortsätta växa genom etablering av fler anläggningar. 2011 startades dotterbolaget BeachTravels Sweden AB som idag är marknadsledande inom beachvolleyresor.

Newsec – The Full Service Property House in Northern Europe – erbjuder fastighetsägare, investerare och lokalanvändare ett helhetsutbud av tjänster. Newsec grundades 1994 och är idag ett partnerägt bolag med ca 1000 medarbetare fördelade på 32 kontor. Newsec har ca 260 miljarder kronor under förvaltning, tecknar årligen hyresavtal om ca 500 000 kvadratmeter, genomför transaktioner om mer än 30 miljarder kronor och värderar fastigheter till ett underliggande värde av ca 1000 miljarder kronor. Tack vare stora volymer, lokal närvaro samt bredd och djup inom olika verksamheter besitter Newsec unik kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.