Newsec tar över förvaltningen av Kv. Caroli i Malmö

Pressmeddelande   •   Maj 19, 2014 08:00 CEST

Newsec har fått i uppdrag att förvalta handelskvarteret Caroli i Malmö åt Profi Fastigheter. Avtalet avser kommersiell förvaltning, centrumledning, teknisk förvaltning samt teknisk drift.

”Vi är självklart mycket stolta över förtroendet att få det kommersiella förvaltningsuppdraget för Kv. Caroli. Vi har gjort stora satsningar inom vår retailavdelning de senaste åren, och våra goda relationer med marknadens aktörer gör att vi kan bidra till att skapa en positiv värdeutveckling av handelsplatsen”, säger Ulrich Ahlquist, kundansvarig, Newsec Asset Management.

Kv. Caroli etablerades 1973 men nyinvigdes i augusti 2013 efter en större modernisering och expansion av handelskvarteret. Ambitionen är att utveckla denna del av Malmö och skapa en attraktiv plats för hela Öresundsregionen.

”Vi har under många år arbetat hårt med handelskvarterets utformning, omdaning och vår vision att etablera en ny mötesplats i Malmö. Efter att ha färdigställt projektet i början av året har vi efter noggrant övervägande beslutat att välja Newsec som samarbetspartner avseende den kommersiella förvaltningen av Kv. Caroli. Newsecs samlade erfarenheter och kompetens inom handel samt lokala närvaro i Malmö kommer bidra positivt till den fortsätta förädlingen av Kv. Caroli ”, säger Thomas Sipos, vVD på Profi.

Kv. Caroli innefattar 16 000 kvm och Newsecs uppdrag avser kommersiell förvaltning, centrumledning, teknisk förvaltning och teknisk drift av handelskvarteret.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ulrich Ahlquist, kundansvarig, Newsec Asset Management
Telefon 0705 39 20 86, e-post ulrich.ahlquist@newsec.se

Niklas Alm, Kommunikationsdirektör, Newsec
Telefon: 0708-24 40 88, e-post: niklas.alm@newsec.se

Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Idag har bolaget över 600 medarbetare fördelade på ett 20-tal kontor runt om i norra Europa. Newsec genomför årligen tusentals uppdrag och förvaltar över 1 500 fastigheter. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.