Newsec tecknar förvaltningsavtal med Granen

Pressmeddelande   •   Jun 19, 2013 08:00 CEST

Newsec har fått förtroende att förvalta Granens hela fastighetsbestånd om cirka 120 000 kvm fördelat på ett 100-tal fastigheter runt om i landet. Avtalet löper under tre år.

”Våra kunder köper kvalitet och kompetens och vi är väldigt stolta över att ha fått förtroendet att vara strategisk partner till Granen. Vi ser fram emot att höja fastighetsvärdena genom fokus på ökat driftnetto via aktiv och lokal förvaltning, fastighetsutveckling, energi- och driftoptimering samt minskade vakanser”, säger Jörgen Gustafsson som är uppdragsansvarig fastighetschef på Newsec Asset Management.

Uppdraget omfattar ekonomisk och teknisk fastighetsförvaltning, inklusive uthyrning och projektstyrning, samt fastighetsdrift- och underhåll.
Fastighetsbeståndet består främst av handels- och kontorsfastigheter med en total yta om cirka 120 000 kvm. De knappt 100 fastigheterna är belägna runt om i landet med övervägande del i mellersta och södra Sverige. Avtalet med Granen löper över tre år.

Granen förvärvade nyligen en portfölj om 74 handelsfastigheter belägna i bästa läge på 71 orter runt om i landet med en total yta om närmare 90 000 kvm med Systembolaget som ankarhyresgäst.

”Vi ser fram emot en nära och långsiktig relation med en kompetent och bred samarbetspartner inom fastighetsförvaltning i syfte att skapa bestående värden”, säger Mounir Tajiou, VD Granen.

För ytterligare information, kontakta:

Jörgen Gustafsson, Uppdragsansvarig fastighetschef Newsec

Telefon 08-55 80 50 97, e-post jorgen.gustafsson@newsec.se

Mounir Tajiou, VD Granen

Telefon 070-655 18 84, e-post mounir.tajiou@granen.se

Niklas Alm, kommunikationsdirektör Newsec

Telefon 0708-24 40 88, e-post niklas.alm@newsec.se

Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Idag har bolaget över 550 medarbetare fördelade på ett 20-tal kontor runt om i norra Europa. Newsec genomför årligen tusentals uppdrag och förvaltar över 1 000 fastigheter. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.