Newsec tecknar hyresavtal om 2 600 kvm i Göteborg

Pressmeddelande   •   Maj 13, 2016 08:00 CEST

Newsec har tecknat ett 10-årigt avtal med ”LBS - kreativa gymnasiet” i Göteborg avseende 2 600 kvm, på uppdrag av Tobissongruppen.

Newsec förvaltar den aktuella fastigheten, som en del i ett större bestånd om 65 fastigheter med en sammanlagd yta på cirka 130 000 kvm, på uppdrag av Tobissongruppen sedan 2014.

”Det är mycket tillfredsställande att vi har tecknat ett långt hyresavtal för Tobissonsgruppens räkning och vi är stolta över att vi genom en snabb process fann en ny hyresgäst. Det är mycket glädjande att kunna välkomna ”LBS - kreativa gymnasiet” till Östra Hamngatan 13”, säger Per Thoren, Kundansvarig, Newsec Asset Management.

De nyrenoverade lokalerna har byggts om för att passa skolan, som ingår i AcadeMedia-gruppen.

”Vi ser framemot att flytta verksamheten till ett ännu mer centralt läge i nya fräscha lokaler. Vi har verksamhet i grannfastigheten och har länge varit i behov av mer lokalyta”, säger Daniel Elgh Lindberg, Fastighetsansvarig, AcadeMedia.

Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Idag har bolaget närmre 1000 medarbetare fördelade på 32 kontor runt om i norra Europa. Newsec genomför årligen tusentals uppdrag och förvaltar över

2 000 fastigheter. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.