Newsec tecknar nytt förvaltningsavtal med Alecta

Pressmeddelande   •   Jul 02, 2012 08:00 CEST

Newsec Asset Management har fått förnyat förtroende att förvalta tjänstepensionsbolaget Alectas svenska fastighetsbestånd om cirka 770 000 kvm fördelat på 66 fastigheter i Mälardalen och södra Sverige. Det nya avtalet löper fram till våren 2014.

Newsec har sedan 2007 haft uppdraget att förvalta fastigheter för Alectas räkning och sedan våren 2010 ansvarat för förvaltningen av hela det svenska fastighetsbeståndet.

”Våra kunder köper kvalitet och kompetens och vi är väldigt stolta över att ha fått förlängt förtroende från Alecta och ser fram emot ett fördjupat samarbete där vi erbjuder hela vårt förvaltnings- och projektkunnande samt vårt uthyrningsnätverk”, säger Tobias Larsson som är kundansvarig på Newsec Asset Management.

Uppdraget omfattar ekonomisk och teknisk fastighetsförvaltning, inklusive uthyrning och projektstyrning, samt styrning och samordning av drift och underhåll. Fastighetsbeståndet består främst av handels- och kontorsfastigheter med en total yta om cirka omkring 770 000 kvm och ett årligt hyresvärde om cirka 1,3 miljarder. De 66 fastigheterna är belägna i Mälardalen och söderut.

”Vi ser fram emot ett fortsatt bra samarbete med Newsec de kommande åren. Inte minst med tanke på vår relativt stora projektportfölj är det viktigt att ha en nära relation med en kompetent och bred samarbetspartner”, säger Fredrik Palm, Head of Real Estate Sweden, Alecta Investment Management Real Estate.

För ytterligare information, kontakta:
Tobias Larsson, Kundansvarig Newsec Asset Management
Telefon 0708-44 30 94, e-post tobias.larssson@newsec.se

Niklas Alm, Kommunikationschef Newsec
Telefon 0708-24 40 88, e-post niklas.alm@newsec.se

Newsec – The Full Service Property House in Northern Europe – erbjuder fastighetsägare, investerare och lokalanvändare ett helhetsutbud av tjänster via affärsområdena Advice, Asset Management och Transactions.  Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Koncernen har egen verksamhet i sex länder, över 500 medarbetare och omsätter cirka 600 MSEK.

Newsec genomför årligen hundratals uppdrag och förvaltar över tusen fastigheter. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.

Newsec Property Outlook har publicerats sedan 2001. Ladda ner den senaste rapporten på www.newsec.com/npo.

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.