Newsec tecknar nytt förvaltningsavtal med Alecta

Pressmeddelande   •   Jun 25, 2013 08:00 CEST

Newsec får förnyat förtroende att förvalta tjänstepensionsbolaget Alectas svenska fastighetsbestånd om cirka 750 000 kvm fördelat på 15 orter i Mälardalen och södra Sverige. Det nya avtalet löper fram till våren 2017.

”Våra kunder köper kvalitet och kompetens och vi är väldigt stolta över att ha fått förlängt förtroende från Alecta. Det nya avtalet utgör en bra grund för att skapa ytterligare mervärde och vi ser fram mot ett fördjupat samarbete”, säger Tobias Larsson som är Kundansvarig på Newsec Asset Management.

Avtalet, som löper från våren 2014 och tre år framåt, omfattar förvaltning av Alectas svenska fastighetsbestånd. Portföljen, för närvarande cirka 750 000 kvm, utgörs huvudsakligen av kontors- och handelsfastigheter på 15 orter mellan Mälardalen och Malmö. Uppdraget omfattar kommersiell och teknisk förvaltning, inklusive uthyrning samt fastighetsutveckling och projektstyrning.

Newsec har sedan 2007 haft uppdraget att förvalta fastigheter för Alectas räkning och sedan våren 2010 ansvarat för förvaltningen av hela det svenska direktägda fastighetsbeståndet.

”Vi ser fram emot ett fortsatt gott samarbete. Det nya avtalet innebär att vi stärker vår affärsrelation med Newsec ytterligare", säger Fredrik Palm, Chef Fastigheter Sverige, Alecta.

För ytterligare information, kontakta:
Tobias Larsson, Kundansvarig Newsec Asset Management

Telefon 0708-44 30 94, e-post tobias.larssson@newsec.se

Niklas Alm, Kommunikationsdirektör Newsec

Telefon 0708-24 40 88, e-post niklas.alm@newsec.se

Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Idag har bolaget över 550 medarbetare fördelade på ett 20-tal kontor runt om i norra Europa. Newsec genomför årligen tusentals uppdrag och förvaltar över 1 000 fastigheter. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.