Newsec topprekryterar ny Head of Financial Management

Pressmeddelande   •   Mar 29, 2019 07:00 CET

I linje med den strategiska satsningen på att utveckla affärsområdet ekonomisk förvaltning instiftar Newsec nu en ny roll och tar in Daniel Parry som Head of Financial Management.

Daniel Parry kommer närmast från Accountor. Han har 15 års erfarenhet av att leda verksamheter inom outsourcing.

”Vi har högt ställda planer för Newsecs fortsatta utveckling och som ett steg i detta optimerar vi nu vår organisation genom att rekrytera en Head of Financial Management. Jag är övertygad om att Daniel Parry är helt rätt för att leda och utveckla organisationen inom den ekonomiska förvaltningen mot vår vision”, säger Mattias Johansson, Head of Newsec Property Asset Management in Sweden.

Daniels fokus de senaste åren har varit aktivt arbete med att främja kundperspektivet genom kundvärdeskapande processer och roller.

”Newsec är det mest spännande företaget i branschen och jag ser mycket fram emot att få vara del av teamet och bidra till den fortsatta utvecklingen. Fastighetsbranschen står inför en stark transformation och jag ser medarbetarmotivation, kundvärdeperspektiv och moderna arbetssätt som plattformen för fortsatt framgång”, säger Daniel Parry, tillträdande Head of Financial Management, Newsec Property Asset Management in Sweden.

Newsec – The Full Service Property House in Northern Europe – erbjuder fastighetsägare, investerare och lokalanvändare ett helhetsutbud av tjänster inom rådgivning och förvaltning. Newsec grundades 1994 och är idag ett partnerägt bolag med ca 1800 medarbetare fördelade på samtliga sju marknader i Norden och Baltikum. Sedan 2018 har Newsec ett kontor i London för att knyta närmare band till internationella investerare med intressen i Norden och Baltikum. Newsec har ca 450 miljarder kronor under förvaltning, tecknar årligen hyresavtal om ca 1 miljon kvadratmeter, genomför transaktioner om ca 33 miljarder kronor och värderar fastigheter till ett underliggande värde av ca 1650 miljarder kronor. Tack vare stora volymer, lokal närvaro samt bredd och djup inom olika verksamheter besitter Newsec unik kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.

Marknadsrapporten Newsec Property Outlook har publicerats sedan 2001. Ladda ner den senaste rapporten på newsec.se/npo