Newsec växlar upp inom värdering & strategisk analys

Pressmeddelande   •   Nov 05, 2019 07:00 CET

Alexandra Lövgren & Adam Tyrcha

Med 220 medarbetare över hela Norden och Baltikum besitter Newsecs rådgivningsverksamhet en unik kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa. Nu utökar Newsec avdelningen för värdering & strategisk analys i Sverige och vässar rådgivningserbjudandet ytterligare.

”Vi har idag ett stort team med erfarna och kompetenta personer som arbetar med rådgivning inom Newsec. Genom vår närvaro i hela Norden och Baltikum har vi tillgång till en enorm mängd data som möjliggör vassa och träffsäkra analyser”, säger Ulrika Lindmark, Head of Valuation & Strategic Analysis, Newsecs svenska rådgivningsverksamhet.

Alexandra Lövgren har utsetts till ansvarig för strategisk analys inom Newsecs svenska rådgivningsverksamhet.

”Vi hjälper såväl fastighetsbolag som kommuner och investerare med att ta fram allt från framtidsstrategier samt beslutsunderlag åt styrelser och ledningsgrupper till lokalförsörjningsplaner, avyttringsstrategier och marknadsanalyser. Nu satsar vi för att vässa Newsecs starka erbjudande inom strategisk analys ytterligare”, säger Alexandra Lövgren, Head of Strategic Analysis, Newsecs svenska rådgivningsverksamhet.

Adam Tyrcha som doktorerar vid universitetet i Cambridge efterträder Alexandra som ansvarig för researcharbetet. Adam kommer att ha ett nordiskt perspektiv och arbeta med Newsecs produkter som sträcker sig över landsgränserna, exempelvis rapporten Newsec Property Outlook som utkommer två gånger per år.

Newsec – The Full Service Property House in Northern Europe – erbjuder fastighetsägare, investerare och lokalanvändare ett helhetsutbud av tjänster inom rådgivning och förvaltning. Newsec grundades 1994 och är idag ett partnerägt bolag med ca 1800 medarbetare fördelade på samtliga sju marknader i Norden och Baltikum. Sedan 2018 har Newsec ett kontor i London för att knyta närmare band till internationella investerare med intressen i Norden och Baltikum. Newsec har ca 530 miljarder kronor under förvaltning, tecknar årligen hyresavtal om ca 1 miljon kvadratmeter, genomför transaktioner om ca 33 miljarder kronor och värderar fastigheter till ett underliggande värde av ca 1650 miljarder kronor. Tack vare stora volymer, lokal närvaro samt bredd och djup inom olika verksamheter besitter Newsec unik kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.

Marknadsrapporten Newsec Property Outlook har publicerats sedan 2001. Ladda ner den senaste rapporten på newsec.se/npo