Nya uthyrningar i Vällingby City

Pressmeddelande   •   Sep 11, 2014 08:00 CEST

Smarteyes och Superior Nutrition har tecknat avtal om att öppna butiker i Vällingby City. Smarteyes öppnar idag en butik på 150 m2 och Superior Nutrition öppnar en butik på 46 m2 kommande vecka. Vidare avslutas månaden med att City Gross MAT öppnar på torsdagen den 25 september.

”Vi arbetar vidare med att utveckla Vällingby City och förutom de större projekten med City Gross Mat, som öppnar i slutet på denna månad, och den pågående ombyggnaden av Kfem fokuserar vi på övriga vakanta ytor med intressanta koncept. Med uthyrningen till Smarteyes och Superior Nutrition breddar vi ytterligare utbudet.”, säger Newsecs Peter Appelgren, centrumchef Vällingby City.

Vällingby City har en total lokalyta om cirka 70 000 kvm och ägs av Svenska Bostäder. Vällingby City är Sveriges modernaste utomhuscentrum med ett attraktivt utbud av handels-, service- och kontorsytor. Under 2013 var den totala omsättningen cirka 1,5 miljarder kr och antalet besökare omkring 10 miljoner. Newsec förvaltar, på uppdrag av Svenska Bostäder, Vällingby City sedan den januari 2012.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Peter Appelgren, Centrumchef, Newsec Asset Management
Telefon 0721-99 46 06, e-post peter.appelgren@newsec.se

Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Idag har bolaget över 600 medarbetare fördelade på ett 20-tal kontor runt om i norra Europa. Newsec genomför årligen tusentals uppdrag och förvaltar över 1 500 fastigheter. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.