Patrik Enblad går in som delägare och tar över som VD

Pressmeddelande   •   Dec 14, 2009 08:00 CET

Patrik Enblad tillträder som ny VD för Newsec.  Han ersätter därmed Urban Edenström som agerat tf VD sedan årsskiftet. Parallellt blir Anders Böös ny styrelsemedlem. Både Patrik Enblad och Anders Böös passar samtidigt på att var för sig förvärva aktier i Newsecs ägarbolag Stronghold.

Newsec är ett av de ledande företagen i fastighetsbranschen i norra Europa. Med rekryteringen av Patrik Enblad räknar bolaget med att flytta fram positionerna ytterligare.

– Vi har länge sagt att vi har som ambition att gå starkare ur rådande konjunktur än vi gick in i den. Rekryteringen av Patrik Enblad är ett offensivt steg i arbetet att bygga ett växande och lönsamt Newsec som är marknadsledare, konstaterar Urban Edenström.

Patrik Enblad har, liksom Anders Böös, tidigare varit VD på HQ. Anders Böös har även ett förflutet som VD i Fastighets AB Drott.

Urban Edenström kan nu återgå till sin ordinarie roll som VD i Stronghold och ordförande i Newsec, Niam och Datscha.

Patrik Enblad tillträder sin tjänst den 1 januari 2010.

F
ör mer information:
Patrik Enblad                       Urban Edenström               Max Barclay
+46 (0) 70 486 1777           +46 (0) 70 844 3000         +46 (0) 70 844 3065
                                                                               Head of Communications

Newsec är norra Europas enda fullserviceföretag inom fastighetsbranschen, med över 20 kontor i 8 länder. Newsec erbjuder tjänster till såväl fastighetsägare som företag som hyr eller äger sin fastighet. Newsec har över 700 anställda och har den senaste tiden varit rådgivare i affärer med ett sammanlagt värde av över 90 miljarder kronor. Vi värderar fastigheter värda mer än 650 miljarder kronor per år och förvaltar över 1000 fastigheter med ett totalt värde av 100 miljarder kronor. Via vårt väl underhållna internationella nätverk om 6000 konsulter, kan vi erbjuda våra tjänster på den globala marknaden. Detta gör oss till norra Europas enda fullserviceföretag inom fastighetsbranschen vilket ger oss en unik förmåga att förutsäga framtiden.