Prisbelönta sportmodekedjan Lorna Jane öppnar i Signalfabriken

Pressmeddelande   •   Maj 07, 2014 08:00 CEST

Signalfabriken är Sundbybergs nya mötesplats som erbjuder en mycket attraktiv mix av restauranger, butiker och service. I maj öppnar sportmodekedjan Lorna Jane från Australien sin andra brandstore-butik i Europa just i Signalfabriken som ägs av tjänstepensionsbolaget Alecta och förvaltas av Newsec Asset Management.

”Lorna Jane tillför ytterligare en dimension i utbudet av butiker i Signalfabriken och bidrar även till att förstärka handeln. Vi tycker det är extra roligt att en så stark sportmodekedja har valt att etablera sig här”, säger Cecilia Vestin, Affärsansvarig på Newsec Asset Management.

Signalfabriken öppnade under hösten 2013 och intresset för att etablera sig i kvarteret har varit stort både från kedjor som H&M, Lindex och Synoptik men också från lokala butiker som livsstilsbutiken Mixit. Även serviceinriktade verksamheter som SATS, bibliotek och Folktandvård har bidragit till att skapa en mångfald i utbudet. Lorna Jane som säljer sportmode till kvinnor i alla åldrar bidrar till mångfalden genom att öppna sin andra brandstore-butik i Europa här i Signalfabriken.

”Signalfabriken är attraktiv utifrån flera perspektiv. Konceptet med restauranger och shopping i kombination med bostäder, hotell och kontor gör detta till en unik plats. Sundbybergs härliga grönområden och promenadstråk matchar Lorna Janes livsfilosofi och företagets grundstenar Move, Nourish, Believe”, säger Helene Bonnevier, vice vd på Lorna Jane Sverige.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Cecilia Vestin, Affärsansvarig Newsec Asset Management
Telefon 08-558 050 56, e-post cecilia.vestin@newsec.se

Niklas Alm, Kommunikationsdirektör, Newsec
Telefon: 0708-24 40 88, e-post: niklas.alm@newsec.se

Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Idag har bolaget över 600 medarbetare fördelade på ett 20-tal kontor runt om i norra Europa. Newsec genomför årligen tusentals uppdrag och förvaltar över 1 500 fastigheter. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.