Redito väljer Newsec som förvaltningspartner i Sverige

Pressmeddelande   •   Sep 16, 2014 08:00 CEST

Newsec har tecknat förvaltningsavtal med Redito avseende bolagets svenska fastighetsbestånd om 168 fastigheter med en samlad yta av cirka 400 000 kvm. Avtalet är ett helhetsuppdrag som omfattar förvaltning, uthyrning, redovisning samt konsolidering av Reditos finska bestånd och löper till 2018.

”Vi är väldigt stolta att Redito, som för övrigt blir ny kund till Newsec, valt oss för detta omfattande uppdrag. Det visar att vi har ett attraktivt erbjudande och tillhandahåller den bästa förvaltningslösningen på marknaden. Vi ser fram emot ett långt och värdeskapande samarbete”, säger Andreas Nylund, Uppdragsansvarig, Newsec Asset Management.

De 168 fastigheterna har en yta om cirka 400 000 kvm och är till största delen belägna i mellersta samt södra Sverige. Fastighetsbeståndet omfattar främst livsmedelsbutiker med ICA, Coop, Bergendahls och Axfood som hyresgäster. Uppdraget innefattar totalförvaltning, uthyrning, redovisning samt konsolidering av Reditos fastighetsbestånd i Finland. Avtalet löper över drygt tre år.

”Newsec Asset Management är fokuserade på fastighetsförvaltning och de är duktiga på att förvalta och utveckla handelsfastigheter, samtidigt som ekonomiavdelning håller hög klass. Dessa egenskaper är viktiga för oss och borgar för ett värdeskapande och långsiktigt samarbete”, säger Jan Björk, VD, Redito.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Andreas Nylund, Uppdragsansvarig, Newsec Asset Management
Telefon: 0732-32 58 98, e-post andreas.nylund@newsec.se

Niklas Alm, Kommunikationsdirektör, Newsec
Telefon: 0708-24 40 88, e-post: niklas.alm@newsec.se

Jan Björk, VD, Redito
Telefon: 0703-25 51 53, e-post: jan.bjork@redito.se

Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Idag har bolaget över 600 medarbetare fördelade på ett 20-tal kontor runt om i norra Europa. Newsec genomför årligen tusentals uppdrag och förvaltar över 1 500 fastigheter. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.