Skanska builds shopping center in Jyväskylä, Finland, Newsec acted as Skanska’s advisor in the sale of the project

Pressmeddelande   •   Jan 27, 2016 08:00 CET

Skanska has signed a contract with the investor LähiTapiola Group for the construction of Seppä shopping center in Jyväskylä, Finland. Newsec acted as Skanska’s advisor in the sale of the project. The contract value is EUR 57 M and total investment volume about EUR 70 M.

The shopping center developed by Skanska Finland will have around 24,000 square meters of rentable space. The extensive selection of shops will concentrate on fashion, sports and leisure. There will also be a wide variety of restaurants available.

For further information, please contact: Mikko Tenhola, Head of Capital Markets, Newsec Advice Oy
Phone: +358 50 1696, e-mail mikko.tenhola@newsec.fi

Liisa Salmela, Communication Manager, Skanska Oy
Phone: +358 50 374 3070, e-mail liisa.salmela@skanska.fi

Skanska Finland is one of the leading construction companies in Finland. The company is active in building in construction, residential and commercial premises, as well as civil engineering projects. The combined sales for Skanskas Oy´s operations in 2014 were SEK 7.8 billion and the company employed about 2,200 people. In Finland, Skanska is also active within development of residential, retail, office and PPP projects.

Newsec – The Full Service Property House in Northern Europe – erbjuder fastighetsägare, investerare och lokalanvändare ett helhetsutbud av tjänster. Newsec grundades 1994 och är idag ett partnerägt bolag med ca 1000 medarbetare fördelade på 32 kontor. Newsec har ca 260 miljarder kronor under förvaltning, tecknar årligen hyresavtal om ca 500 000 kvadratmeter, genomför transaktioner om mer än 30 miljarder kronor och värderar fastigheter till ett underliggande värde av ca 1000 miljarder kronor. Tack vare stora volymer, lokal närvaro samt bredd och djup inom olika verksamheter besitter Newsec unik kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.