Större hyresgäster förlänger i WTC

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2012 08:00 CEST

Newsec har omförhandlat hyresavtal avseende cirka 5 000 kvm i World Trade Center. Hyresavtalen löper över minst fem år. Fastigheten ägs av tjänstepensionsbolaget Alecta och har en totalt uthyrningsbar yta om cirka 46 000 kvm.

Newsec Asset Management har för Alectas räkning genomfört flera omförhandlingar med befintliga hyresgäster i World Trade Center, Stockholm.

Exportrådet har valt att teckna ett nytt femårigt hyresavtal på befintliga ytor om cirka 3 100 kvm.

Vidare har Stora Enso tecknat ett nytt sjuårigt hyresavtal om cirka 1 850 kvm. Lokalerna kommer att genomgå en modernisering innan det nya kontraktet träder i kraft.

”Det är givetvis glädjande att befintliga hyresgäster väljer att förlänga sina kontrakt i World Trade Center. Det centrala läget och ett mycket konkurrenskraftig serviceutbud gör att intresset för lokalerna är mycket stort”, säger Jonas Törnell, Affärsansvarig vid Newsec Asset Management, som förvaltar fastigheten på uppdrag av Alecta.

För ytterligare information, kontakta:

Jonas Törnell, Affärsansvarig Newsec Asset Management
Telefon 08-558 050 65, e-post jonas.tornell@newsec.se

Fredrik Brandt, Uthyrningschef Newsec Asset Management
Telefon 08-558 050 25, e-post fredrik.brandt@newsec.se

Newsec – The Full Service Property House in Northern Europe – erbjuder fastighetsägare, investerare och lokalanvändare ett helhetsutbud av tjänster via affärsområdena Advice, Asset Management och Transactions.  Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Koncernen har egen verksamhet i sex länder, över 500 medarbetare och omsätter cirka 600 MSEK.

Newsec genomför årligen hundratals uppdrag och förvaltar över tusen fastigheter. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.

Newsec Property Outlook har publicerats sedan 2001. Ladda ner den senaste rapporten på www.newsec.com/npo.