Stora uthyrningar i Vällingby City

Pressmeddelande   •   Jun 17, 2014 07:00 CEST

Vällingby City har, genom Newsec, tecknat avtal med två nya aktörer om att öppna butiker i Kfem. Nyinvigning av huset sker i två etapper, den första i november 2014 och den andra i april 2015. Inför invigningarna kommer omfattande kundanpassningar och omflyttningar att genomföras.

Stadium och H&M är båda nya hyresgäster i Kfem och de kommer att satsa stort, bland annat kommer H&M att addera inredningskonceptet H&M Home.

”Vi har arbetat hårt och strategiskt med att få till rätt butiksmix i Kfem. Det känns extra tillfredsställande att ha attraherat några av de bästa hyresgästerna till Kfem”, säger Newsecs Peter Appelgren centrumchef Vällingby City.

Under 2012 påbörjades ett arbete med att skapa en långsiktig plan för utvecklingen av Vällingby City i vilket Kfems framtid är en central del. Det stod tidigt klart att övre plan skulle fyllas med ett antal större ankarhyresgäster medan gatuplan skulle inhysa lite mindre butiker. Den totala butiksytan har ökat från 8 092 m2, till dagens 9 742 m2 när allmänytor har konverterats till butiksyta. I dag är mer än 80 procent av den ytan uthyrd. För att få till den nya butiksmixen kommer Best of Brands att flytta till ett nytt läge med en tvåplansbutik. Även Nilsons ometablerar sig inom Kfem. Övriga sedan tidigare kontrakterade hyresgäster är MQ, Gina Tricot, Kicks, Bagel Street Café, Headspot, och Massagotti Café.

”Med så hög uthyrningsgrad, och så starka varumärken bland hyresgästerna har Vällingby City blivit ett centrum att verkligen räkna med i regionen”, säger Newsecs Peter Appelgren.

Vällingby City har en total lokalyta om cirka 70 000 kvm och ägs av Svenska Bostäder. Vällingby City är Sveriges modernaste utomhuscentrum med ett attraktivt utbud av handels-, service- och kontorsytor. Under 2013 var den totala omsättningen cirka 1,5 miljarder kr och antalet besökare omkring 10 miljoner. Newsec förvaltar, på uppdrag av Svenska Bostäder, Vällingby City sedan den 1 januari 2012.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Peter Appelgren, Centrumchef, Newsec Asset Management

Telefon 0721-99 46 06, e-post peter.appelgren@newsec.se

Niklas Alm, Kommunikationsdirektör, Newsec

Telefon: 0708-24 40 88, e-post: niklas.alm@newsec.se

Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Idag har bolaget över 600 medarbetare fördelade på ett 20-tal kontor runt om i norra Europa. Newsec genomför årligen tusentals uppdrag och förvaltar över 1 500 fastigheter. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.