Taco Bar breddar utbudet ytterligare i Tyresö Centrum

Pressmeddelande   •   Okt 03, 2012 08:00 CEST

Newsec har tecknat ett 10-årigt hyresavtal avseende cirka 200 kvm i Tyresö Centrum. De tidigare vakanta lokalerna kommer att färdigställas för Taco Bar med planerad premiär i slutet av november. Tyresö Centrum som har en total uthyrbar area om cirka 29 000 kvm ägs sedan februari 2011 av CBRE Global Investors.

”Tex Mex-kedjan Taco Bar är ett bra tillskott i Tyresö Centrums utbud av mat och drycker, och ytterligare ett steg i vår strävan att utveckla centrumet. Vi är väldigt glada över att kunna konvertera tomma kontorslokaler till någonting nytt som förstärker och breddar centrumets utbud av mat och dryck”, säger Ari Raudasvirta, Centrumchef, Newsec Asset Management.

Likt O’Learys, som öppnar under hösten i Tyresö Centrum, kommer Taco Bar att drivas av bröderna Benjamin och Thomas Bahar.

”Vi ser fram emot att få erbjuda vårt koncept även i Tyresö Centrum. Det kommer bli en restaurang med dryga 60 sittplatser med en trevlig uteservering precis bredvid O´Learys”, säger Lars Callebro VD för Svenska Taco Bar.

För ytterligare information, kontakta:
Ari Raudasvirta, Centrumchef, Newsec Asset Management
Telefon 08-55 80 50 32, e-post ari.raudasvirta@newsec.se

Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Idag har bolaget över 550 medarbetare fördelade på ett 20-tal kontor runt om i norra Europa. Newsec genomför årligen tusentals uppdrag och förvaltar över 1 000 fastigheter. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.