Terminal Real Estate Sweden tecknar nytt hyresavtal med PostNord

Pressmeddelande   •   Jun 04, 2013 08:00 CEST

Newsec har i samarbete med Obligo Investment Management tecknat ett nytt hyresavtal för fastighetsägaren Terminal Real Estate Sweden AB (TRES) räkning med PostNord avseende tillbyggnad av paketterminalen i Torsvik utanför Jönköping. Hyresavtalet är 15-årigt och innebär att terminalen efter till- och ombyggnaden på 7 600 kvm får en totalayta om drygt 17 000 kvm. Invigning är planerad till april 2014.

”Genom ett proaktivt arbete och att vara lyhörd relativt kundens behov har PostNord valt att förlänga och utöka sitt hyresavtal i aktuell fastighet. Det är givetvis mycket tillfredsställande då alternativet var att avflytta för att etablera sig i ett närbeläget industriområde och uppföra en egen fastighet”, säger Kjell Löfvendahl Fastighetschef Newsec.

Efter den planerade till- och ombyggnationen omfattar paketterminalen i Torsvik drygt 17 000 kvm. Invigningen är beräknad till 15 april 2014.

”Vi har ett gott samarbete med Newsecs förvaltning – på alla 11 orter vi samarbetar – både vad avser kvalité i leveransen och kontinuitet”, säger Lena Hummerhielm Sjölin, Head of Real Estate Sweden vid PostNord.

Fastigheten ägs av TRES, som i sin tur ägs av investerare i Norge och Sverige genom investeringsbolagen Global Eiendom Utbetaling Norge 2007 AS och Naeringsbygg i Norge III AS. Dessa investeringsbolag förvaltas av Obligo.

För ytterligare information, kontakta:
Kjell Löfvendahl, Fastighetschef Newsec Asset Management Telefon 0708-19 68 20, e-post kjell.lofvendahl@newsec.se

Niklas Alm, Kommunikationsdirektör Newsec Telefon 0708-24 40 88, e-post niklas.alm@newsec.se

Martin Bruck, Director Investor Relations Obligo Investment Management Telefon 0705-46 47 46

Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Idag har bolaget över 550 medarbetare fördelade på ett 20-tal kontor runt om i norra Europa. Newsec genomför årligen tusentals uppdrag och förvaltar över 1 000 fastigheter. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.