Tre nya medarbetare till Capital Markets på Newsec

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2019 07:00 CEST

Edon Zogaj, Jenny Danell och Otto Perhag

Newsec fortsätter att långsiktigt befästa sin ledande position på den Nordiska marknaden. Newsecs svenska rådgivningsverksamhet stärker sitt erbjudande inom Capital Markets genom de senaste månadernas nyrekryteringar med fokus på fastighetstransaktioner.

Edon Zogaj lämnar JM efter nio år och tillträder som Director. Han kommer närmast från en roll som transaktionsansvarig för JM:s kommersiella affärs- och hyresrättsenhet. Edon har omfattande erfarenhet av affärs- och fastighetsutveckling efter att bland annat varit med och byggt upp JM:s transaktionsavdelning.

”Det känns spännande att nu få se marknaden ur ett annat perspektiv och att ansluta till Newsec som har branschens vassaste utbud av rådgivning. Med min erfarenhet från ägarsidan hoppas jag kunna bidra till att ytterligare utveckla och spetsa Newsecs erbjudande till att vara det självklara valet på marknaden när det gäller kvalificerad affärsrådgivning”, säger Edon Zogaj, Director, Newsecs svenska rådgivningsverksamhet.

Jenny Danell och Otto Perhag har anställts som Associates. Jenny kommer närmast från Hemsö där hon arbetat i tre år med transaktioner i såväl Sverige som Finland med stort fokus på samhällsfastigheter. Otto kommer närmast från Zürich där han arbetat som finansiell analytiker på bland annat EF.

”Jag är stolt över mitt team som haft en fantastisk affärskänsla och låg personalomsättning de senaste åren. Med det här tillskottet av duktiga medarbetare kommer vi att fortsätta leverera högkvalitativ rådgivning till våra kunder och stärka vårt erbjudande ytterligare. Dessutom har vi oerhört roligt tillsammans”, säger Dan Sandstedt, Head of Capital Markets, Newsecs svenska rådgivningsverksamhet.

Newsec – The Full Service Property House in Northern Europe – erbjuder fastighetsägare, investerare och lokalanvändare ett helhetsutbud av tjänster inom rådgivning och förvaltning. Newsec grundades 1994 och är idag ett partnerägt bolag med ca 1800 medarbetare fördelade på samtliga sju marknader i Norden och Baltikum. Sedan 2018 har Newsec ett kontor i London för att knyta närmare band till internationella investerare med intressen i Norden och Baltikum. Newsec har ca 450 miljarder kronor under förvaltning, tecknar årligen hyresavtal om ca 1 miljon kvadratmeter, genomför transaktioner om ca 33 miljarder kronor och värderar fastigheter till ett underliggande värde av ca 1650 miljarder kronor. Tack vare stora volymer, lokal närvaro samt bredd och djup inom olika verksamheter besitter Newsec unik kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.

Marknadsrapporten Newsec Property Outlook har publicerats sedan 2001. Ladda ner den senaste rapporten på newsec.se/npo