Zizzi öppnar butik i Stinsen

Pressmeddelande   •   Okt 10, 2012 08:00 CEST

Newsec har tecknat ett hyresavtal med butikskedjan Zizzi avseende affärslokaler i Stinsens shoppingscenter, Sollentuna. Stinsen – som har en total uthyrbar area om cirka 42 000 kvm fördelat på 90 butiker, restauranger och caféer –  ägs av CBRE Global Investors.

Zizzi, som erbjuder moderiktiga och väldesignade kläder för kvinnor i storlek 42-56, planerar att öppna sin nya butik den 11 oktober.

”Vi välkomnar Zizzi till Stinsens vars koncept ligger helt i linje med planerna att bredda och stärka utbudet. Butiken blir ett bra komplement till dagens 90-tal affärer och restauranger samt caféer i Stinsens Shoppingcenter”, säger Ari Raudasvirta, Centrumchef, Newsec Asset Management.

Newsec Asset Management förvaltar totalt omkring 630 000 kvm åt CBRE Global Investors där de största köpcentrumen förutom Stinsen är, Baronen i Kalmar och Tyresö Centrum.

För ytterligare information, kontakta:
Ari Raudasvirta, Centrumchef, Newsec Asset Management
Telefon 08-55 80 50 32, e-post ari.raudasvirta@newsec.se

Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Idag har bolaget över 550 medarbetare fördelade på ett 20-tal kontor runt om i norra Europa. Newsec genomför årligen tusentals uppdrag och förvaltar över 1 000 fastigheter. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.