Frukostseminarium om internkommunikation

Nyhet   •   Nov 23, 2010 13:37 CET

Möt Jan Strid, universitetslektor i medie- och kommunikationsvetenskap och populär föreläsare. Newsroom bjuder in till ett frukostseminarium tisdag 7 december.

Behövs personaltidningen längre? Ökar den kunskapen om företaget och arbetsplatsen? Och vilken roll ska den ha? Eller är intranätet framtidens lösning?

Att den interna kommunikationen på företaget är oerhört viktig råder ingen tvekan om. Det handlar om att få medarbetarna engagerade i verksamheten och i företagets mål och visioner.
Ett sätt att arbeta med internkommunikation är förstås att ge ut en personaltidning. Men vilken roll spelar personaltidningen i dagens digitala tider? Och ska den vara personalens röst eller ett instrument för företagsledningen att nå ut med sin information?

Välkommen till ett spännande seminarium, där du naturligtvis får möjlighet att ställa frågor och diskutera.

Håller i seminariet gör Jan Strid, universitetslektor på JMG, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation i Göteborg.  Han undervisar i internkommunikation, medielagstiftning, kommunikationsvetenskap, vetenskapsteori och forskningsmetod. Jan Strid har bland annat skrivit boken Internkommunikation, där han granskar struktur och öppenhet inom organisationer.

Jan Strid är en populär och återkommande föreläsare som med sitt engagerade sätt får alla intresserade av internkommunikation.

Datum: 7 december
Tid: 07.30–09.00.
Plats: Newsroom, Mässans gata 8
Program:
07.30–08.00 Vi bjuder på frukost
08.00–08.45 Föreläsning av Jan Strid
08.45–09.00 Öppet för diskussion

Anmälan via e-post till info@newsroom.se senast 3 december. Ta gärna med en kollega. (OBS! Avanmälan måste ske senast 6/12.)