Bosse Parnevik välkomnar roliga gäster till Skövde

Nyhet   •   Aug 01, 2013 15:08 CEST

Helgen den 8-10 augusti arrangeras Revy-SM i Skövde. En av årets mest underhållande tävlingar.

Allmänheten bjuds in till invigningen fredagen den 9 augusti med revyparad, där cirka 340 revyartister från hela Sverige deltar, från Arena Skövde kl.16.45 med avslut på Hertig Johans Torg kl. 17.00.

Här inviger Bosse Parnevik tävlingen och delar ut stipendier. Underhållning av deltagare och stipendiater utlovas. Invigningen är öppen för alla och kostnadsfri.

För den som vill passa på att se Sveriges bästa revyartister tävla, i denna kanske allra roligaste av tävlingsformer, finns det möjlighet att köpa biljett till finalerna på fredag eller lördag samt till Östen med restens jubileums show, som avslutar lördagskvällen.Tävlingar samt show äger rum i Blå hallen, på First Hotel Billingehus och juryn väljs delvis ut av publiken på plats. Även lag från Norge och Danmark deltar, dock utom SM-tävlan.

Konferencier för Revy SM 2013 är komikern Hasse Brontén, känd från bland annat Ladies Night, Raw och Parlamentet.

"Vi har valt att lägga arrangemanget i Skövde, då det ligger bra geografiskt och har bra kommunikationer. Billingehus som anläggning passar också evenemanget bra, då det erbjuder både boende och arena för tävlingen", säger Marita Kallin, en av de ansvariga för SM arrangemanget på Riksförbundet för lokalrevyer i Sverige.

Biljetter till tävlingarna och lördagskvällens show finns att köpa på Skövde Turistbyrå, via www.revysm.se eller i samband med arrangemanget på Billingehus (i mån av plats).

Läs mer om evenemanget här

För mer information om evenemanget, kontakta:

Marita Kallin, Riksförbundet för lokalrevyer i Sverige: tel: 0704-41 8 41