Fika på Billingen - utökade möjligheter

Nyhet   •   Dec 02, 2013 16:33 CET

Tisdagen den 3 december öppnar Hagenstugan, belägen mitt i Billingens fritidsområde i Skövde, upp för servering 6 dagar i veckan. Här kommer besökaren att kunna ta en fika och värma sig vid den öppna spisen. Ambitionen är att ha en ekologisk profil med hembakat bröd samt rättvisemärkt kaffe och te.

-Vi är mycket glada över att kunna erbjuda en nästintill daglig caféverksamhet här i fritidsområdet säger Lotta Stigsdotter, projektledare i Billingens fritidsområde ekonomisk förening. Många har efterfrågat detta och nu när den nya aktivitetsplatsen byggts är det många barnfamiljer som kommer hit upp. Vi hoppas att de ska uppskatta att kunna komma in och värma sig och fika hos oss. Vi hoppas också att många fler ska upptäcka och ta bussen upp till berget, då det är något vi jobbat hårt för att få till och som vi önskar att fler utnyttjade, fortsätter Lotta.

Caféet kommer att drivas av Billingens fritidsområde ekonomisk förening tisdag-lördag och med ideella krafter av IF Hagen orientering på söndagar. Därmed blir priserna olika på vardagar och söndagar. Sortiment kommer att bestå av smörgåsar, våfflor och mjuka kakor.

Följande öppettider är planerade.

Tisdag 10-18

Onsdag 12-18

Torsdag 10-18

Fredag 10-18